Meny

House OK s budgetpaket

20 september, 2016 - Pleasant

House OK s budgetpaket

HUS OCH SENAT: Beacon Hill Roll Call registrerar lokala representanter ‘röster på röstsamtal från veckan den 24 april 28. Det fanns inga röstsamtal i senaten.

De flesta av parlamentets röstsamtal handlar om föreslagna ändringar av statsbudgeten på 40,8 miljarder dollar, som parlamentet debatterade för endast två dagar i förra veckan. Det här är första gången som en Massachusetts-budget har toppat 40 miljarder dollar.

$ 40,8 miljarder dollar 2018 (H 3600): Hus 159 1, godkänd Gå Ner ett Kilo I Veckan och skickad till senaten en statsbudget på 40,8 miljarder dollar. Huset tillförde uppskattningsvis 77 miljoner dollar under de två dagarna som det ansåg paketet.

Supporters sade att budgeten är en finansiellt ansvarig och balanserad en som gör viktiga investeringar i staten samtidigt som det fortsätter finanspolitiskt ansvar och inte höjer skatter.

Den ensamstående motståndaren var Rep. Jim Lyons, R Andover. Han talade mycket under budgetdebatten och uppmanade det demokratiska ledarskapet att föreslå vidare studier om skattesänkningar och andra frågor istället för att rösta direkt på dem.

(En ‘ja’ röst är för budgeten. En ‘nej’ röst är emot den.)

JA: Rep. Jennifer Benson, Kimberly Ferguson, Sheila Harrington, Stephan Hay, Natalie Higgins, Harold Naughton och Jonathan Zlotnik.

FÖRSÄLJNING PERMANENT SALGSBELASTNING (H 3600): Viktminskning Tabletter Hus 119 38, godkänt ett demokratiskt ledarskapsansökat ändringsförslag som fördröjde en obestämd tidpunkt för ett republikanskt förslag om att inrätta en permanent årlig tvådagars helgomsättningsskatt i augusti. De hävdade att lagstiftaren borde titta på statens ekonomi och bestämma ett år åt gången om staten har råd med en skatt på semesterskatter. Vissa noterade en permanent semester skulle skada året runt detaljhandeln eftersom många konsumenter skulle hålla kvar till augusti för att göra stora inköp.

Motståndare i studien sa att det är dags att göra denna Går Man Ner I Vikt framgångsrika semester en permanent och noterade liknande skattefria semester under de senaste åren har hjälpt butiker och konsumenter. De noterade en permanent semester skulle ge konsumenterna möjlighet att planera inköp i förskott och inte behöva sitta varje år och se om lagstiftaren beslutar att godkänna en semester.

(En ‘Ja’ röst är förseningen. En ‘nej’ röst är emot förseningen.)

JA: Rep. Jennifer Benson, Stephan Hay, Natalie Higgins och Harold Naughton.

NEJ: Reps. Kimberly Ferguson, Sheila Harrington och Jonathan Zlotnik.

House 388 38, godkänd en demokratisk sponsrad ändring fördröjning på obestämd tid ett republikanskt sponsrat förslag som permanent skulle befria diners från att betala staten s 6,25 procent måltider skatt varje år från 22 mars 27. Ändringen skulle kräva att staten ska studera skattehelgans inverkan på statens ekonomi.

Några anhängare av studien sa att staten helt enkelt inte har råd med den beräknade intäktsförlusten på 8 miljoner dollar.

Motståndarna i studien sade att stigande matkostnader, höga bränslepriser, hög arbetslöshet och en dålig ekonomi har skadat restaurangbranschen och resulterat i färre kunder.

(En ‘Ja’ röst är förseningen. En ‘nej’ röst är emot förseningen.)

JA: Rep. Jennifer Benson, Stephan Hay, Natalie Higgins och Harold Naughton.

NEJ: Reps. Kimberly Ferguson, Sheila Harrington och Jonathan Zlotnik.

Förseningsreducering i försäljningsskatt från 6,25 procent till 5 procent (H 3600): House 118 39, godkänd en demokratisk sponsrad ändring fördröjer fördröjning ett republikanskt sponsrat förslag som skulle sänka statens säljskatt från 6,25 procent till 5 procent.

Supporters av förseningen sade att staten inte har råd med den årliga förlusten på nära 1 miljard dollar i intäkter. De hävdade att denna skattesänkning skulle leda till minskningar av lokalt stöd, utbildning, hälso- och sjukvårdsprogram och personalprogram.

Motståndarna i förseningen sade att den ökade momsen skadar konsumenterna och detaljhandeln, särskilt de på statsgränserna. De uppmanade också staten att leva inom sina medel.

(En ‘Ja’ röst är förseningen. En ‘nej’ röst är emot förseningen.)

JA: Rep. Jennifer Benson, Stephan Hay, Natalie Higgins och Harold Naughton.

NEJ: Reps. Kimberly Ferguson, Sheila Harrington och Jonathan Zlotnik.

Direkt omröstning om att minska intäkterna skattesats till 5 procent (H 3600): Hus 36 123, avvisade en ändring som minskar inkomstskatten från 5,1 procent till 5 procent.

Ändringsunderhållare sade att väljare 2000 godkände en gradvis minskning av det årets 5,85 procent skatt till fem procent i januari 2003, och det är dags för lagstiftaren att hedra den rösten. De hävdade att de miljarder dollar som sparas av skattebetalarna kommer att vara pumpas tillbaka till ekonomin.

Motståndare sa att staten helt enkelt inte har råd att förlora miljarder dollar i intäkter som kommer att leda till kraftiga nedskärningar till mycket viktiga program som utbildning, lokalhjälp, psykisk hälsa och missbruk.

(Denna röstsamtal innebär inte en studie och är en röst direkt om att sänka inkomstskatten till 5 procent. En ‘Ja’ röst är för minskningen. En ‘nej’ röst är emot den.)