Meny

Club Mahindra flyttar kreativ verksamhet till Law Kenneth

16 december, 2017 - Article

Club Mahindra flyttar kreativ verksamhet till Law Kenneth

Mahindra Holidays Resorts Indien har utsett Law Kenneth India (L som sin nya kreativa partner. Byrån kommer att arbeta med företagets flaggskeppsnamn Club Mahindra med omedelbar verkan. Mandatet omfattar varumärkesmarknadsföring och semestermarknadsföring.

Enligt Indranil Chakraborty, chef marknadschef, Mahindra Holidays, är den ideala kreativa partnern för varumärket ‘en som kan jämföras med de unika utmaningarna’ som företaget står inför och Law Kenneth ansågs lämpligt att göra just detta.

Anil S Nair, verkställande direktör och administrationspartner, Law Kenneth Communications India, berättar om vinsten, säger avaqs! han är hedrad att samarbeta med Club Mahindra i sin nästa fas av tillväxt.

‘Club Mahindra-teamet har några spännande planer framåt och vi ser fram emot att göra bra jobb på varumärket’, säger han.

För rekordet är Mahindra Holidays Resorts Indien (MHRIL) en del av Mahindra-gruppens gästfrihetssektor. Företaget grundades 1996, bolagets flaggskeppsmärke Club Mahindra har för närvarande en kundbas på över 1,50,000 medlemmar och förvaltar mer än 40 orter i Indien och utomlands.

Bland L-konton i Mumbai är den nyligen vunna ätbara oljebranschen från Allanasons India, Renault, Hero MotoCorp, eBay, Fiama Di Wills, Godrej Interio, Vivel, Times Now och Dabur Real Activ Juice.

Det kan noteras att Mahindra tidigare i år presenterade en ny visuell identitet och varumärkesarkitektur, inklusive ett nytt ordmärke, skapat av San Francisco-baserade varumärkeskonsultföretag Landor Associates i samarbete med Mahindras interna designenhet.

Det nya ordmärket är en djup, ljusröd till skillnad från den tidigare gråa. Dessutom tillkom ett mycket specifikt grafiskt element, en ‘åsna’, till designen. Detta är en robust uppåtgående form som är synkroniserad med Mahindra s ‘Rise’ -filosofi.